O vikanju in tikanju smo veliko povedali že v blogu Vikanje – kdaj in kako?. Še vedno velja, da je vikanje izraz spoštovanja in da tikanje samo po sebi še ne pomeni, da lahko raven komunikacije kakor koli znižamo. Kljub temu pa danes poslovni odnosi potekajo prek sodobnih poti, kjer je nagovor kupca in poslovnega partnerja nekaj drugega kot po klasični pošti ali telefonu.
Družbena omrežja ali vsi smo prijatelji
Ponudniki storitev in blaga si več ne morejo privoščiti, da se ne bi pojavljali na družbenih omrežjih. Vsa njihova komunikacija tam je seveda prilagojena ciljnemu ali idealnemu kupcu. Natančno namreč vedo, kdo so njihove stranke, koliko so stare, s čim se ukvarjajo in kaj pričakujejo od neke blagovne znamke. Prav tako zelo sproščeno spletno okolje največkrat privede do tega, da podjetja svoje stranke preprosto tikajo, pa ni nujno, da gre za najmlajšo populacijo.
Poglejmo nekaj primerov:
»Z vnosom mikrobioloških kultur lahko spodbudiš delovanje črevesja in s tem pripomoreš k svoji telesni preobrazbi.«
»Naj ti *rokovnik* v letu 2021 pomaga priti do tistega, kar si najbolj želiš.«
B2B ni enako kot B2C
Pri poslovni komunikaciji med podjetji obstajajo nekatere razlike. Predvsem manjša podjetja, ki ciljajo na mlajše ciljne skupine in končne kupce, uporabljajo tikanje. Večja podjetja so navadno v komunikaciji bolj zadržana.
»Ste morda pri kakšni hiši opazili, da je bilo sončno jadro postrani?«
Podjetja v svojih besedilih naslavljajo svoje kupce kar kolektivno, v množini, medtem ko v individualni komunikaciji uporabljajo vikanje.
Ko gre za komunikacijo med podjetji, pa znova opazimo razliko, da večja podjetja komunicirajo zelo tradicionalno, z vikanjem. Manjša podjetja, samostojni podjetniki, startupi in poslovni subjekti z mlajšo generacijo zaposlenih pa tudi nove poslovne partnerje zelo radi tikajo, saj je cela kultura v takih organizacijah bistveno bolj sproščena.
Prav ali narobe?
Nobeden od teh načinov komunikacije ni boljši ali pravilnejši od drugega. Gre le za to, kako dobro podjetje pozna svoje kupce in partnerje. Nekatera podjetja so v svoji sproščenosti zelo naravna, domača in neprisiljena, spet pri drugih lahko taka komunikacija izpade povsem neposrečeno.
Kako pa se vi odzovete, ko v svojem spletnem nabiralniku naletite na novico, ki se začne takole:
» Saj nisi jezna name? Pridi v mojo spletno trgovino in naklikaj nekaj super daril za praznike. Samo zate imam nooore popuste!
«
Vam je članek všeč? Vabljeni tudi k branju Vikanje - Mala ali velika začetnica?