x

Brezplačen

Hitri izračun cene

x

1
46
Za podjetja / 15. April 2022

Vikanje ali tikanje v poslovnih dopisih?

O vikanju in tikanju smo veliko povedali že v blogu Vikanje – kdaj in kako?. Še vedno velja, da je vikanje izraz spoštovanja in da tikanje samo po sebi še ne pomeni, da lahko raven komunikacije kakor koli znižamo. Kljub temu pa danes poslovni odnosi potekajo prek sodobnih poti, kjer je nagovor kupca in poslovnega partnerja nekaj drugega kot po klasični pošti ali telefonu.

 

Družbena omrežja ali vsi smo prijatelji

Ponudniki storitev in blaga si več ne morejo privoščiti, da se ne bi pojavljali na družbenih omrežjih. Vsa njihova komunikacija tam je seveda prilagojena ciljnemu ali idealnemu kupcu. Natančno namreč vedo, kdo so njihove stranke, koliko so stare, s čim se ukvarjajo in kaj pričakujejo od neke blagovne znamke. Prav tako zelo sproščeno spletno okolje največkrat privede do tega, da podjetja svoje stranke preprosto tikajo, pa ni nujno, da gre za najmlajšo populacijo.

 

Oglasi, objave in direktna sporočila tako razbijajo stroge okvire komunikacije, ki bi lahko negativno vplivala na odločitev za nakup.

 

Poglejmo nekaj primerov:

»Z vnosom mikrobioloških kultur lahko spodbudiš delovanje črevesja in s tem pripomoreš k svoji telesni preobrazbi.«

»Naj ti *rokovnik* v letu 2021 pomaga priti do tistega, kar si najbolj želiš.«

 

B2B ni enako kot B2C

Pri poslovni komunikaciji med podjetji obstajajo nekatere razlike. Predvsem manjša podjetja, ki ciljajo na mlajše ciljne skupine in končne kupce, uporabljajo tikanje. Večja podjetja so navadno v komunikaciji bolj zadržana.

 

»Ste morda pri kakšni hiši opazili, da je bilo sončno jadro postrani?«

Podjetja v svojih besedilih naslavljajo svoje kupce kar kolektivno, v množini, medtem ko v individualni komunikaciji uporabljajo vikanje.

 

Ko gre za komunikacijo med podjetji, pa znova opazimo razliko, da večja podjetja komunicirajo zelo tradicionalno, z vikanjem. Manjša podjetja, samostojni podjetniki, startupi in poslovni subjekti z mlajšo generacijo zaposlenih pa tudi nove poslovne partnerje zelo radi tikajo, saj je cela kultura v takih organizacijah bistveno bolj sproščena.

 

Prav ali narobe?

Nobeden od teh načinov komunikacije ni boljši ali pravilnejši od drugega. Gre le za to, kako dobro podjetje pozna svoje kupce in partnerje. Nekatera podjetja so v svoji sproščenosti zelo naravna, domača in neprisiljena, spet pri drugih lahko taka komunikacija izpade povsem neposrečeno.

Kako pa se vi odzovete, ko v svojem spletnem nabiralniku naletite na novico, ki se začne takole:

»surprise Saj nisi jezna name? Pridi v mojo spletno trgovino in naklikaj nekaj super daril za praznike. Samo zate imam nooore popuste! yes«

 

Vam je članek všeč? Vabljeni tudi k branju Vikanje - Mala ali velika začetnica?

 

 

Podobni članki

12. April 2019
Sklanjanje moških imen
Slovnica
3 MIN
85
pogled
Najpogostejše ime za novorojene dečke v letu 2017, ko je Slovenija postala evropski prvak v košarki, je bilo Luka. Morda je to tud...
28. Julij 2017
Zanimivosti
1 MIN
34
pogled
Kam postaviti vejico, kako pravilno napisati datum in kdaj namesto dvojine raje uporabiti množino? To so samo tri teme od desetih,...