Ker nasvetov o izbiri dobrega poslovnega darila ni nikoli preveč, vam v današnjem članku razkrivamo, zakaj lipicanec ni najustreznejše poslovno darilo in kdaj poslovnemu partnerju podariti skodelico za kavo z logotipom podjetja (in kdaj ne).
Ilka Štuhec in ... krava
Se spomnite velike smukaške zmage Ilke Štuhec v francoskem Val d'Isèru leta 2017? Poleg zlate medalje je v dar prejela kravico. Tovrstna darila so v svetu športa zelo pogosta – Roger Federer je v dar prejel bika, Lindsay Vonn in Mikaela Shiffrin jelena ter kozo. Se vam zdijo takšna darila nenavadna? Ja, tudi to so »poslovna« darila.
Vsi poslovni partnerji niso enaki
S poslovnimi darili in pomeni poslovnega obdarovanja se ukvarja etnolog Janez Bogataj, ki svetuje, da pred izbiro poslovnega darila obdarovanca razvrstite v eno od štirih skupin poslovnih partnerjev:
- Najširši krog poslovnih partnerjev ⇒ te podjetje obdari s promocijskimi darili (skodelice, beležke in kemični svinčniki z logotipom podjetja).
- Poslovni partnerji, s katerimi je podjetje začelo navezovati poslovne odnose ⇒ te podjetje obdari s poslovnimi darili (darila imajo oglaševalski pomen, logotip je natisnjen bolj diskretno).
- Poslovni partnerji, s katerimi podjetje že sodeluje, vendar razmeroma kratek čas, zaradi česar poslovni odnosi niso poglobljeni ⇒ te podjetje obdari s poslovnimi darili, ki so bolj osebna (na njih ni natisnjenega logotipa).
- Poslovni partnerji, ki imajo s podjetjem redne in trdne poslovne odnose, ki prehajajo na osebno, prijateljsko raven ⇒ te bo podjetje obdarilo z osebnimi (individualnimi) darili, namenjenimi samo določenemu podjetju.
Poslovna, promocijska in protokolarna darila
Kako načrtovati izbiro poslovnega darila, kdaj in kako ga podariti – o tem smo pisali v prejšnjem članku. Kako izbrati poslovno darilo tako, da bo služilo poglabljanju odnosov in sklepanju poslovnih mrež, in ne kot oglaševanje? No, za te nasvete pa berite dalje.
V glavnem ločimo tri vrste poslovnih daril: poslovna, promocijska in protokolarna. Meje med njimi je težko zarisati, saj so lahko v določenih primerih vsa poslovna in protokolarna darila tudi promocijska. Poznavanje navedenih vrst poslovnih daril je ključ do izbire pravega, saj o tem, katero poslovno darilo boste izbrali, odloča poslanstvo darila ter kako, kdaj in kje ga izročimo.
- Poslovna darila ⇒ z njimi negujemo in vzpostavljamo poslovne odnose. Poslovna darila si izmenjujemo ob posebnih prelomnicah podjetja, saj so namenjena izključno poglabljanju obstoječih partnerskih odnosov. Poslovno darilo je namenjeno tudi predstavljanju kulturnega okolja, v katerem podjetje deluje in trži (konjak, med, vstopnice za koncert, idrijska čipka, poslovno kosilo).
- Protokolarna darila ⇒ so darila najrazličnejših protokolov – državnih, cerkvenih, diplomatskih … Za vsakega od navedenih obstajajo določena protokolarna darila, ki se izročajo po posebnem protokolu. Izbor protokolarnih daril, ki so jih prejeli slovenski predstavniki, je razstavljen v preddverju balkona velike dvorane državnega zbora (babuška, set kristalnih kozarcev). Protokolarna darila (lipicanec, narodna noša) navadno vzbudijo veliko mednarodne pozornosti. Ob obisku papeža v Vatikanu so protokolarna darila obvezna (ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je letos papežu Frančišku na primer podarila čebelnjak).
- Promocijska darila ⇒ z njimi predstavljamo podjetja, njihove izdelke, izpostavimo edinstvenost. Promocijska darila so darila nižjega cenovnega razreda, zato jih podjetja podarjajo potrošnikom (množična promocijska darila – beležke, kemični svinčniki, majica z napisom podjetja) in potencialnim poslovnim partnerjem (osebna promocijska darila – izdelki podjetja).
Vaš bodoči poslovni partner
Prepričani smo, da boste ob naslednji priložnosti izbrali popolno darilo za svojega (bodočega) poslovnega partnerja. Sledite napotkom obeh Leemetinih blogov, ki jih lahko strnemo v trikotnik poslovnega obdarovanja, in težko boste zgrešili: