x

Brezplačen

Hitri izračun cene

x

poslovna darila, protokolarna darila, promocijska darila
3
37
Zanimivosti / 16. Januar 2020

Poslovna darila 2 – kdaj, zakaj, kako

 

Ker nasvetov o izbiri dobrega poslovnega darila ni nikoli preveč, vam v današnjem članku razkrivamo, zakaj lipicanec ni najustreznejše poslovno darilo in kdaj poslovnemu partnerju podariti skodelico za kavo z logotipom podjetja (in kdaj ne).

 

Ilka Štuhec in ... krava

Se spomnite velike smukaške zmage Ilke Štuhec v francoskem Val d'Isèru leta 2017? Poleg zlate medalje je v dar prejela kravico. Tovrstna darila so v svetu športa zelo pogosta – Roger Federer je v dar prejel bika, Lindsay Vonn in Mikaela Shiffrin jelena ter kozo. Se vam zdijo takšna darila nenavadna? Ja, tudi to so »poslovna« darila.

 

Vsi poslovni partnerji niso enaki

S poslovnimi darili in pomeni poslovnega obdarovanja se ukvarja etnolog Janez Bogataj, ki svetuje, da pred izbiro poslovnega darila obdarovanca razvrstite v eno od štirih skupin poslovnih partnerjev:

  • Najširši krog poslovnih partnerjev ⇒ te podjetje obdari s promocijskimi darili (skodelice, beležke in kemični svinčniki z logotipom podjetja).
  • Poslovni partnerji, s katerimi je podjetje začelo navezovati poslovne odnose ⇒ te podjetje obdari s poslovnimi darili (darila imajo oglaševalski pomen, logotip je natisnjen bolj diskretno).
  • Poslovni partnerji, s katerimi podjetje že sodeluje, vendar razmeroma kratek čas, zaradi česar poslovni odnosi niso poglobljeni ⇒ te podjetje obdari s poslovnimi darili, ki so bolj osebna (na njih ni natisnjenega logotipa).
  • Poslovni partnerji, ki imajo s podjetjem redne in trdne poslovne odnose, ki prehajajo na osebno, prijateljsko raven ⇒ te bo podjetje obdarilo z osebnimi (individualnimi) darili, namenjenimi samo določenemu podjetju.

 

Poslovna, promocijska in protokolarna darila

Kako načrtovati izbiro poslovnega darila, kdaj in kako ga podariti – o tem smo pisali v prejšnjem članku. Kako izbrati poslovno darilo tako, da bo služilo poglabljanju odnosov in sklepanju poslovnih mrež, in ne kot oglaševanje? No, za te nasvete pa berite dalje. smiley

V glavnem ločimo tri vrste poslovnih daril: poslovna, promocijska in protokolarna. Meje med njimi je težko zarisati, saj so lahko v določenih primerih vsa poslovna in protokolarna darila tudi promocijska. Poznavanje navedenih vrst poslovnih daril je ključ do izbire pravega, saj o tem, katero poslovno darilo boste izbrali, odloča poslanstvo darila ter kako, kdaj in kje ga izročimo.

  • Poslovna darila ⇒ z njimi negujemo in vzpostavljamo poslovne odnose. Poslovna darila si izmenjujemo ob posebnih prelomnicah podjetja, saj so namenjena izključno poglabljanju obstoječih partnerskih odnosov. Poslovno darilo je namenjeno tudi predstavljanju kulturnega okolja, v katerem podjetje deluje in trži (konjak, med, vstopnice za koncert, idrijska čipka, poslovno kosilo).
  • Protokolarna darila ⇒ so darila najrazličnejših protokolov – državnih, cerkvenih, diplomatskih … Za vsakega od navedenih obstajajo določena protokolarna darila, ki se izročajo po posebnem protokolu. Izbor protokolarnih daril, ki so jih prejeli slovenski predstavniki, je razstavljen v preddverju balkona velike dvorane državnega zbora (babuška, set kristalnih kozarcev). Protokolarna darila (lipicanec, narodna noša) navadno vzbudijo veliko mednarodne pozornosti. Ob obisku papeža v Vatikanu so protokolarna darila obvezna (ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je letos papežu Frančišku na primer podarila čebelnjak).
  • Promocijska darila ⇒ z njimi predstavljamo podjetja, njihove izdelke, izpostavimo edinstvenost. Promocijska darila so darila nižjega cenovnega razreda, zato jih podjetja podarjajo potrošnikom (množična promocijska darila – beležke, kemični svinčniki, majica z napisom podjetja) in potencialnim poslovnim partnerjem (osebna promocijska darila – izdelki podjetja).

 

Vaš bodoči poslovni partner

Prepričani smo, da boste ob naslednji priložnosti izbrali popolno darilo za svojega (bodočega) poslovnega partnerja. Sledite napotkom obeh Leemetinih blogov, ki jih lahko strnemo v trikotnik poslovnega obdarovanja, in težko boste zgrešili:

Podobni članki

08. Januar 2010
Prevajanje
MIN
23
pogled
Ste se kdaj spraševali, kako pravilno zapisati nazive avtomobilskih znamk in modele avtomobilov? Večina nas sklepa, da se tako naz...
17. Februar 2017
Imena svetnikov in cerkva
Slovenski pravopis
2 MIN
36
pogled
Sv. Kunigunda, sv. Hugo, sv. Beda Častitljivi, sv. Bolfenk … Ob takšnih imenih se nam usta razširijo v nasmeh, a se ta kaj hitro s...