Brezplačen

Hitri izračun cene

x

BLOG

Praktični in hudomušni nasveti za učinkovito rabo jezika

3
32
Zanimivosti / 10. Januar 2020

Poslovna darila – kdaj, zakaj, kako

 

Darila so pomemben del ustvarjanja in poglabljanja medsebojnih odnosov in so nekaj, kar podarimo drugemu v last brez plačila: bonboniero, cvetje, darilni bon, knjigo …

Si v zameno res ne želimo ničesar?

Kako izbrati najboljše darilo za svojega poslovnega partnerja?

Obdarovanje nekaterim pomeni srečo in veselje, spet drugim obveznost in nujno zlo. Zakaj se ljudje sploh obdarujemo in kako izbrati primerno poslovno darilo? Na vse to bomo poskušali odgovoriti v nadaljevanju. smiley

 

Ste vedeli, da imajo poslovna darila na Kitajskem pomembno vrednost pri sklepanju pogodb?
Če vaš kitajski poslovni partner ob podpisu pogodbe odpre konjak,
to pomeni, da si z vašim podjetjem obeta uspešno, dolgoročno sodelovanje.

 

 

Je primerno direktorju kupiti darilo za božič?

Obdarovanje s seboj nosi 3 obveze: podarjanje, prejemanje in vračanje.

Predstavljamo si decembrski dan v službi: šef vam podari darilo. Čeprav sprva ne čutite obveze, da morate darilo vrniti, vas bo družbeni občutek prepričal obratno – ob naslednji priložnosti boste šefu vrnili (podarili) darilo, ki ima vsaj približno enako vrednost kot tisto, ki ste ga prejeli. Tri obveze darovanja veljajo tudi ob obdarovanju v drugih družbenih vlogah, npr. med sorodniki in prijatelji.

Navezovanje prvega stika s pomembnim bodočim poslovnim partnerjem, zahvala direktorju za podporo in pomoč, sklenitev nove pogodbe ali premirja, pomemben poslovni obisk, pozornost ob božično-novoletnih praznikih – vse to so priložnosti, ob katerih podarjamo poslovna darila. Izbira poslovnih daril je povezana tudi z etično dilemo – ali smo ravnali prav ali narobe, ali smo izbrali pravo darilo, smo bili moralni ali nemoralni – zato vam v nadaljevanju predstavljamo nekaj napotkov, s pomočjo katerih boste postali mojstri obdarovanja.

 

Načrtovanje darila je najpomembnejši del obdarovanja

Tehten razmislek o tem, kaj podariti poslovnemu partnerju, je ključnega pomena. O tem ne odloča vedno direktor ali tajnica, zato zberite čim več predlogov uslužbencev. Pri izbiri darila bodite pozorni na njegovo smiselnost, namen in navade obdarovanca (spoštujte kulturne prakse in običaje, nazore in prepričanja). Izbira poslovnih daril pomeni poslovno strategijo podjetja, zato se o njih posvetujte tudi z uslužbenci, ki načrtujejo strategije vašega podjetja.

 

Na Kitajskem na primer ne podarjamo ure ali koledarja (to kaže na iztekanje časa),
Španci cenijo izdelke domače obrti,
v Franciji ne podarjamo krizantem,
v Italiji poslovno darilo izročimo, preden ga prejmemo.

 

Kdaj podariti poslovno darilo

Večino poslovnih daril podjetja podarijo v decembru, ob izteku poslovnega leta. Poleg poslovnih pa v tem času prejemamo tudi druga, osebna darila, zato v tem obdobju poslovna darila marsikdaj ne dosežejo svojega učinka. Poslovna darila lahko podarimo tudi ob večjih prelomnicah podjetja, ob obletnici podjetja, ob obisku ali ogledu podjetja, ob predstavitvi novega izdelka, ob podpisu pomembne pogodbe.

 

Kako podariti poslovno darilo – poslovni bonton

»Način podarjanja je več vreden od darila samega.« (P. Cornellie)

Pri podarjanju poslovnih daril moramo upoštevati poslovni bonton obdarovanja:

  • način podarjanja darila mora ustrezati kulturnemu okolju obdarovanca (v Južni Ameriki so pogosti poljubi na lice in objemi, v Severni Ameriki so pogosti »polobjemi«, v državah Vzhodne Evrope je rokovanje obvezno, poljubljanje nezaželeno, v arabskih državah je pred rokovanjem obvezen pozdrav »Salam alejkum«, v Indiji se ženske ne rokujejo z moškimi);
  • poslovno darilo podari direktor podjetja ali njegov predstavnik;
  • darilo vedno predamo neposredno, saj si ga izmenjujejo predstavniki podjetja;
  • poslovno darilo obdarovancu izročimo pred uslužbenci podjetja;
  • poslovno darilo je bolje izročiti po sestanku (poslovno darilo ne sme biti spodbuda za sklenitev posla);
  • poslovno darilo podarimo v vsakem primeru – tudi če je rezultat sestanka za nas neugoden;
  • obdarovanec lahko darilo tudi zavrne – spoštujmo njegovo odločitev;
  • obdarovancu ne podarjamo osebnih daril (damskega spodnjega perila), daril, povezanih z osebnim konjičkom, boleznijo, staranjem, cenenih promocijskih daril;
  • darilo ob prejemu odpremo;
  • poslovna darila morajo vključevati tudi primerno embalažo (celofan je »iz mode«).

 

Poslovno darilo je pomembna (in učinkovita) reklama

V poslovnem svetu raste veriga oglaševanja poslovnih daril, zato lahko izbiramo med široko paleto različnih poslovnih daril, ki jih lahko oblikujemo po svojem okusu. Po najnovejših raziskavah podjetja PPAI (The Promotional Product Association International) so bila poslovna darila v letu 2017 umeščena na prvo mesto najučinkovitejših načinov oglaševanja. S poslovnim darilom predstavljate vizijo in vrednote svojega podjetja, zato so lahko poleg utrjevanja poslovnih odnosov učinkovito sredstvo oglaševanja.

 

Poslovna, promocijska in protokolarna darila

Poznavanje poslovnega bontona, kulture in navad obdarovanca – ključ do izbire pravega darila. Izjemnega pomena je tudi poznavanje razlik med poslovnimi, promocijskimi in protokolarnimi darili, zato bomo temu delu podarjanja poslovnih daril namenili posebno pozornost – že v naslednjem Leemetinem članku.

Do takrat razmislite, med katero vrsto daril (poslovna, promocijska, protokolarna) bi razvrstili naslednja darila:

  • majica z napisom podjetja,
  • babuška,
  • vstopnica na koncert,
  • poslovno kosilo,
  • idrijska čipka,
  • narodna noša,
  • lipicanec,
  • nalivnik in beležka,
  • set kristalnih kozarcev.

Podobni članki

22. Februar 2013
Slovnica
MIN
7
pogled
Pred časom smo pisali o besednem paru isti/enak, pri katerem večkrat prihaja do napačne rabe. Ena izmed pogostih jezikovnih dile...
20. December 2019
Zanimivosti
5 MIN
7
pogled
Ob koncu koledarskega leta se navadno ozremo nazaj in spominjamo veselih trenutkov, iskrenih ljudi, izzivov, ki so nas naredili...