Ste si po branju naslova današnjega članka mislili: O moj bog, kdo še dandanes uporablja vizitke?
Naj vas razočaramo ali pomirimo: vizitke so še vedno pomemben del poslovnega bontona – v stvarni (na papirju) in elektronski obliki (v elektronskem sporočilu).
Kako pravilno zapisati podatke na vizitki in na kaj moramo biti pozorni pri njenem oblikovanju? Berite naprej.
Osebni podatki in podatki o podjetju
Vaši osebni podatki (ime in priimek) in podatki o podjetju so ključen del vizitke.
Pomembni so predvsem v elektronskih sporočilih, saj z njimi jamčimo verodostojnost vseh zapisanih podatkov, hkrati pa naslovnik ve, s kom v podjetju komunicira.
Osebne podatke in podatke o podjetju (ime in sedež) zapišemo na začetku. Pri tem lahko uporabimo (vsaj) dva načina zapisovanja:
- 1. način
- 2. način
Podatki za stik
Namesto zveze kontaktni podatki je bolj priporočljivo uporabljati podatki za stik. Pri zapisovanju podatkov za stik imamo več možnosti.
Priporočamo vam, da uporabljate okrajšave, kratice ali celo sličice (v elektronskih vizitkah se raba teh sicer odsvetuje, saj se lahko med pošiljanjem izgubijo).
- Podatki o stacionarni (T) in mobilni (M) številki
Številke stacionarnih telefonov zapisujemo tako, da najprej navedemo številko stacionarnega omrežja, nato pa števke, združene v nize: 3 + 2 + 2 števki ali 4 + 3 števke.
Številke mobilnih telefonov zapišemo v nizu s po tremi števkami: 3 + 3 + 3. Če podjetje posluje tudi mednarodno, ne pozabite dodati mednarodne klicne številke za Slovenijo +386, ki ji brez ničle sledi stacionarna ali mobilna številka. Zasebne telefonske številke ne zapisujte (če se le da).
- Podatki o elektronskem naslovu (E) in spletni strani podjetja (W)
So ti podatki nujni?
Predstavljajte si, da pišete na splošni elektronski naslov podjetja ([email protected]), s tem naslovom pa upravlja več zaposlenih.
Navedba ustreznega e-poštnega naslova na vizitki zaposlenega vam je lahko v pomoč pri nadaljnji komunikaciji. Podatki o spletni strani pa imajo dodatno, predvsem tržno vrednost.
- 1. primer
- 2. primer
-
3. primer
Kako oblikovati vizitko
Tako kot dobro poslovno vizitko odlikujejo pravilno zapisani podatki, tako je pomembna tudi oblikovna podoba.
vizitk ne shranjujte prosto v žepih in torbicah.
Če imate zmečkano vizitko, je raje sploh ne ponujajte.
- Velikost, oblika in papir
Velikost in oblika vizitke sta odvisni od količine podatkov, ki jih nanjo zapišete. Običajni velikosti vizitk sta: 85 × 55 mm in 90 × 50 mm. Izberite debelejši papir ali pa vizitko plastificirajte (kar pa ni najbolj okolju prijazno).
- Grafična podoba
Vizitka naj vsebuje barve, oblike in logotip/-e, ki jih uporabljate na svoji spletni strani in v drugih oglaševalskih kanalih. Če podjetje pogosto posluje s točno določenimi panogami (vinarstvo, izdelava spletnih strani, prevajanje), lahko razmislite tudi o vizitkah, ki bodo v skladu z njihovo dejavnostjo.
- Tisk
Končni izdelek je lahko ne glede na to, ali ima vizitka vse podatke zapisane pravilno in ima dovršeno grafično podobo, ponesrečen zmazek, ker tisk vizitk ne bo tak, kot bi si želeli. Pred tiskom zato tiskarno prosite za testno vizitko.
- Fotografija – da ali ne?
Fotografije so v porastu predvsem pri elektronskih vizitkah. Odločitev, ali vključiti fotografijo ali ne, prepuščamo vam. Zagotovo je prej dodatna vrednost kot samo okrasek na vizitki.
Preberite še …
… nekaj praktičnih napotkov, kako pravilno zapisati podatke o podjetju. Zaupajte nam, če ste pri oblikovanju svojih poslovnih vizitk upoštevali vsa jezikovna in oblikovna pravila in ali vizitke sploh še uporabljate.