x

Brezplačen

Hitri izračun cene

x

Meta opis, SEO, SEO optimizacija, Google, meta
3
16
Za podjetja / 03. Februar 2023

Meta opis – kaj je to?

Vaša spletna stran je privlačna, prijazna uporabnikom, z zanimivimi slikami in unikatnim besedilom, toda tistih pravih rezultatov še kar ni in ni. Potencialne stranke vas preprosto ne najdejo, na Googlu ste med rezultati iskanja daleč zadaj. Toda zakaj? Eden od odgovorov je zagotovo SEO-optimizacija, del nje pa sta tudi dva elementa, ki jih uporabniki med brskanjem po Googlu najprej vidijo: SEO-naslov in meta opis.

 

Toda kaj sploh je meta opis?

Meta opis je opis, ki se med prikazi spletnih strani na Googlu pojavi pod SEO-naslovom. Običajno so črke v sivi barvi, za opis pa je na voljo omejeno število znakov, s presledki vred.

Meta opis načeloma oblikujemo sami. Če pa bo polje za vnos ostalo prazno, kar zagotovo ni dobra poteza z vidika SEO-optimizacije, ga bo Google zapolnil sam. Včasih ga Google zamenja s svojo verzijo tudi, ko oceni, da vaš opis ni najprimernejši za uporabnike. To pomeni, da je izvrsten meta opis treba oblikovati že takoj na začetku.

 

Kako torej ustrezno sestaviti meta opis?

Z vidika SEO-optimizacije se mora meta opis začeti z najpomembnejšo ključno besedo ali besedno zvezo, nato pa naj temu delu sledi unikatno, atraktivno in marketinško privlačno besedilo, kjer naj bodo vključene še nekatere druge ključne besede. Ta prostor se lahko izkoristi tudi za poziv k dejanju oziroma tako imenovan »call to action«, npr. »preberite več«, »rezervirajte zdaj«, »preverite tukaj« … Vendar na nevsiljiv način, saj lahko v nasprotnem primeru odvrnete stranke.

Omenimo še spletni trend, ki je popularen zadnjih nekaj let, ni pa niti obvezen niti ne gre za SEO-pravilo: zadnji del meta opisa se uporabi za omembo blagovne znamke spletne strani.

Zakaj je meta opis pomemben?

Meta opis je del SEO-optimizacije in je eden prvih SEO-elementov, ki jih uporabnik Googla vidi v iskalniku. Toda ni pomemben zgolj z vidika SEO-optimizacije. S kakovostno oblikovanim meta opisom lahko prepričate uporabnika, da namesto na konkurenčno klikne prav na vašo spletno stran. To je na koncu seveda povezano z višjim številom klikov.

Več klikov = več ogledov vaše spletne strani = več potencialnih novih strank in višje mesto med rezultati iskanja na Googlu = bodoče stranke vas še hitreje in lažje najdejo

 

In še najpogostejše napake, ki se jim moramo izogniti, če hočemo oblikovati dober meta opis:

  1. prekratki ali predolgi meta opisi – število znakov je namreč omejeno;
  2. manjkajoč meta opis, kar ni optimalno z vidika SEO-optimizacije;
  3. neoriginalnost meta opisa – v nobenem primeru ga ne smemo kopirati od drugih, saj Googlu to ni všeč;
  4. neuporaba ključnih besed oziroma prenasičenost s ključnimi besedami;
  5. meta opis in vsebina na spletni strani nista skladna;
  6. preveč vsiljiv poziv k dejanju, t. i. »call to action«, ki lahko stranko odvrne.  

 

Kakšen je torej zaključek?

Meta opis je skupaj z naslovom prvi element, ki ga uporabnik vidi v Googlu. Je del SEO-optimizacije, zato moramo pri oblikovanju upoštevati nekaj pravil in se izogniti tipičnim napakam.

Meta opis naj se začne z najpomembnejšo ključno besedo, nato pa naj temu delu sledi še zanimivo in marketinško usmerjeno besedilo. S kakovostno oblikovanim opisom namreč lahko prepričate uporabnika, da namesto na konkurenčno klikne prav na vašo spletno stran. Več klikov pa seveda pomeni več strank, večji obisk spletne strani in višje mesto med rezultati iskanja.

 

Ne zamudite članka tudi prihodnji teden, ko bomo govorili o tem, kako opisati izdelke na spletnih tržnicah, kot je Amazon.

 

 

Podobni članki

17. Julij 2015
prekmursko narečje, prekmurščina, Prekmurje, Mura, mlin na Muri
Jezikovne dileme
2 MIN
65
pogled
Čarabača, cintor, kmica, krüj Kot smo omenili že v prvem delu članka o slovenskih narečjih, je slovensko ozemlje kljub majhnosti r...
04. Avgust 2017
Slovnica
2 MIN
17
pogled
Če bi prebrali imena, kot so Frankfurt na Majni, Nova Zelandija, Spodnja Saška, Elizejske poljane, bi vam najbrž vsa zvenela povse...