Brezplačen

Hitri izračun cene

x

BLOG

Praktični in hudomušni nasveti za učinkovito rabo jezika


Pisanje e-sporočil
  • Zanimivosti
/ 6. September 2019
4
MIN

Pisanje e-sporočil – praktični napotki s primeri (1. del)

V času, ko govorimo o zeleni tehnologiji in drugih okolju prijaznih ukrepih ter vse hitrejšem tehnološkem napredku, se podjetja in posamezniki vse pogosteje poslužujemo pisanja sporočil v elektronski obliki.

T. i. e-sporočila seveda niso nikakršna novost, so pa hiter, preprost in priročen način komunikacije – potrebujemo samo pametni telefon, ki nas že tako ali tako spremlja vedno in povsod (nekatere tudi tam, kamor gre še cesar sam). wink

Seveda še vedno ostajajo priporočila o tem, da naj bi vsaj občasno kakšno sporočilo še vedno napisali na staromoden način, torej na roke, saj tovrstne aktivnosti ugodno vplivajo tudi na našo motoriko itd., vendar je to že druga zgodba.

Danes si poglejmo, kaj je priporočljivo upoštevati za učinkovito in spoštljivo komuniciranje po elektronski poti.

 

Zadeva e-sporočila – povabilo k branju

Čeprav je vsebina vašega sporočila še tako zanimiva in koristna za bralca, je pomembno, kako začnete. Naslovnik se bo ob morebitni poplavi sporočil v svojem elektronskem predalu na podlagi naslovne vrstice oziroma Zadeve odločil, katero sporočilo bo najprej prebral, prav tako pa, ali ga bo sploh odprl.

 

Kot na splošno velja za naslove, je slednjega morda najlažje oblikovati na koncu, ko smo že sestavili jedrni del.

 

Naslov naj bo za naslovnika vabljiv, zrcali pa naj tematiko sporočila.

 

Jasno in kratko sporočilo

Ob predpostavki, da je naslov dovolj privlačen, da bo na vrsti tudi branje samega sporočila, se poskusite postaviti v čevlje naslovnika in razmislite, kakšno sporočilo bi želeli prejeti sami. Ob dejstvu, da ima dan tudi v službi dostikrat premalo ur, je pomembno, da že v uvodu jasno opredelimo, o čem bomo pisali. Zlasti v poslovnih sporočilih se izogibamo predolgemu uvodnemu nagovoru, ki ne pove ničesar ključnega o vsebini, ki sledi v jedrnem delu.

 

Kako pozdravimo?

Seveda ne pozabimo najprej pozdraviti, pri čemer se izogibamo pozdravoma »Živjo« in »Zdravo«, ki ju uporabljamo med prijatelji, prav tako poskusimo brez »Dobro jutro« ali »Dober večer«, saj ne moremo vedeti, kdaj bo sporočilo prebrano. Najvarneje se je držati klasičnega »Spoštovani,« ali »Pozdravljeni, gospod …« ali »Gospa Novak …« , pri čemer naslovnik ne bo mogel dobiti občutka, da poskušamo s pozdravom ustvariti vtis lastne nadrejenosti.

 

Pri naslovnikih, s katerimi se tikamo,
lahko pisni pogovor začnemo tudi z imenom (npr. »Maja, zanima me …«).

 

Pravopis in oblika sta pomembna

Pričakujte, da je bralcu sporočila vaše slovnično (in skladenjsko) pravilno besedilo samoumevno – še posebej, če govorimo o poslovnih sporočilih. Če boste svoje sporočilo napisali s tovrstno spretnostjo, boste tudi bralcu dali vedeti, da ste si vzeli čas in besedilo skrbno pripravili. Primerno je torej paziti na pravilno rabo velike in male začetnice, postavitev ločil, predvsem vejice, ter ustreznost sklanjatev v stavkih, ki naj ne bodo predolgi in prezapleteni.

Besedila zaradi večje preglednosti ni odveč strukturirati v odstavke (uvodni, jedrni in zaključni del), če je v besedilu veliko podatkov, pa tudi po točkah.

 

Jasno razložite, kaj želite, da naslovnik stori, kaj ga čaka, kaj mu ponujate.

 

Manj je več, preprosta sporočila pa zaradi svoje jasnosti ne bodo izpadla nič manj profesionalno.

 

In kaj vas čaka v 2. delu članka?

Naj bo za 1. del dovolj, v 2. delu pa bomo govorili o tem, kako je videti spoštljiv odnos v e-sporočilih, ali vikamo ali Vikamo in kako se posloviti – je prav:

  • »Lep pozdrav,

Matjaž«

ali

  • »Lep pozdrav

Matjaž«?

Vam je bil članek všeč?

Podobni članki