Udeležba na mednarodnih sejmih je vstopnica, a nikakor zagotovilo za uspeh. Koliko ponudnikov ste si zapomnili na zadnjem obiskanem sejmu, koliko promo gradiva ste vzeli domov in koliko ste ga vrgli v prvi koš za smeti? Cilj predstavitve podjetja na sejmu je pritegniti pozornost, vzbuditi zanimanje in vzpostaviti odnose z obiskovalci. Pri vsem tem potrebujete kakovostno promo gradivo v jezikih, ki jih ljudje razumejo.
Za sejem si zastavite jasne cilje in strategijo
Najpomembnejše, kar morate prinesti na predstavitveni sejem, je vaš cilj. To je osnova za oblikovanje celotne strategije in tudi promo gradiva. Cilji naj bodo jasni in konkretni, da bodo dobra podlaga za načrtovanje:
- število obiskovalcev vaše stojnice;
- število zbranih e-naslovov;
- število povpraševanj;
- število prodaj;
- vrednost prodaje;
- povečanje obiska spletnega mesta ali trgovine;
- povečanje prepoznavnosti blagovne znamke;
- vzpostavitev odnosov s poslovnimi partnerji;
- medijske objave;
- mreženje, nova poznanstva, nova sodelovanja.
Izstopati iz množice ponudnikov, ki jih je na večjih sejmih po več sto in prihajajo iz številnih držav, ni enostavna naloga. In če potegnemo vzporednico s spletom – ni dovolj, da obiskovalci pridejo do vaše stojnice, temveč da postanejo tudi vaši kupci oziroma poslovni partnerji.
Katero promo gradivo pripraviti za sejem?
Promo gradivo naj ne bo sami sebi namen – pomaga naj vam doseči zastavljene cilje. Oblikovano naj bo enostavno in privlačno ter naj bo predvsem informativno. Pripravite ga v fizični obliki, da ga obiskovalci lahko odnesejo s seboj in v miru pregledajo – obenem pa jih tudi po zaključku sejma spomni na vas. A hkrati ne pozabite na vse tiste, ki s seboj ne želijo nositi polnih vreč brošur. Oblikujte domiselno poslovno vizitko, ki vsebuje tudi QR-kodo, ki uporabnika hitro in enostavno pripelje na vašo spletno stran z informativnimi vsebinami.
Klasično tiskano promo gradivo:
- plakati oziroma »pingvini«, ki pritegnejo pozornost že od daleč;
- informativne brošure;
- katalogi z vašimi izdelki;
- poslovne vizitke.
Poleg tega pripravite tudi:
- promocijska darila, ki naj bodo vezana na vaš posel in uporabna;
- vzorce svojih izdelkov ali
- demonstracijske izdelke, ki jih lahko obiskovalci sami preizkusijo.
Bodite domiselni in posvetite čas »brainstormingu« s sodelavci za iskanje idej. Promo gradivo naj bo videti novo(!), izvirno in privlačno. Obiskovalcem ponudite nasvete za uporabo vašega izdelka ali storitve in se predstavite kot strokovnjak na svojem področju. Postrezite prigrizke ali pijačo – bodite gostoljubni.
Mednarodni sejem zahteva kakovosten prevod promo gradiva
Da le s slovenščino na mednarodnih sejmih ne boste dosegli uspeha, je dejstvo. Vaše skrbno načrtovano promo gradivo potrebuje prevod – brez napak – v jezike, ki jih udeleženci sejma razumejo. Zagotovo je na prvem mestu angleščina, a razmislite tudi o drugih možnostih.
Prevod v katere jezike je smiseln, je odvisno od:
- trgov, kjer poslujete ali kamor se želite prebiti;
- vaše ciljne publike – kakšno je njeno znanje tujih jezikov;
- vašega izdelka ali storitve – bolj kompleksni in tehnično dovršeni zahtevajo prevode v več jezikov, če želite, da je vaše sporočilo zares učinkovito.
Razmislite tudi, kdo bodo predstavniki vašega podjetja na sejmu. Dobro morajo poznati vaš posel, biti komunikativni, prijetni in strokovni. Biti morajo všečni in znati navezovati stike – seveda tudi v tujih jezikih. Kaj vam pomaga promo gradivo, če vaš predstavnik še angleško ne obvlada, ne zna pristopiti do obiskovalcev in ne odgovarja na njihova vprašanja?
Sejmov je veliko, pametno izberite prave zase
Z izjemo koronskega časa je sejmov po vsem svetu veliko. Na vse seveda ne morete, saj zahtevajo čas in denar. Ideje, kje je smiselno predstaviti vaše podjetje, najdete na spletnih mestih, kot so Izvozno okno, Sejmi, Trade fair dates, Events eye in 10 times. Ne pozabite, da se mednarodni sejmi odvijajo tudi pri nas.
Osnova za uspešen nastop na sejmu so vaši kakovostni izdelki ali storitve, tega ne more nadomestiti nič drugega. A tudi najboljši izdelek ne bo postal prodajni hit, če predstavitev ne bo prava oziroma če vaše ciljno občinstvo ne bo razumelo sporočila. Razmislite, kaj želite povedati, to skrbno oblikujte in zagotovite prevod v jezike, ki jih razumejo. Srečno!
(tudi za promocijski material večjih formatov)
za vaš nastop na sejmu, si oglejte tukaj.