Brezplačen

Hitri izračun cene

x

E-komunikacija: kako slediti spletnemu bontonu za učinkovitejše poslovno in osebno pisanje.
3
29
Jezikovne dileme / 20. Marec 2015

Pozdravljeni, g. Spletni bonton!

Osebni ali službeni e-poštni nabiralnik nam vsak dan polnijo različna sporočila. Vsake toliko tudi kakšno Leemetino. ;) Vendar pa se sporočila med seboj zelo razlikujejo in z nekaterimi imamo velike težave, ko jih skušamo dešifrirati. Gre morda pri pošiljatelju za pomanjkanje spletnega bontona (ang. netiquette)?

Če želite, da bodo vaša e-poštna sporočila dosegla svoj namen, preberite 10 kratkih nasvetov za boljšo in učinkovitejšo spletno komunikacijo:

1. Prvi vtis je trajen

Pri poslovanju je prvi vtis izjemno pomemben, zato pri pošiljanju elektronske pošte vselej pazimo na pravilno izražanje in estetski videz elektronskega sporočila. Uporabljamo samo eno vrsto pisave in pomembne informacije poudarimo z odebeljeno pisavo.

2. Na drugi strani je oseba

Naše sporočilo bo prebralo živo bitje, zato bomo praviloma z vljudnostjo dosegli več in hitreje.

3. Meni sprejemljivo, za drugega žaljivo

Pri posredovanju žaljivih vsebin ali neprimernih šal razmislimo, komu jih pošiljamo. Morda bomo s tem koga prizadeli ali užalili, zato se postavimo v kožo prejemnika sporočila.

4. Pišimo jedrnato in kratko

Naša sporočila naj bodo kratka in jedrnata, saj se tudi prejemniki naše pošte nenehno bojujejo s pomanjkanjem časa. Pazimo na razumljivost sporočil in ne pozabimo na vejice ter končna ločila. Kratice (FYI, AFAIK, BTW, THX …) uporabljamo samo pri komunikaciji z osebami, ki jih dobro poznamo in vemo, da jih bodo razumele.

5. Izogibajmo se dvoumnostim

V zasebnih sporočil je dovoljena uporaba t. i. smeškov ali emotikonov. Pri poslovnih sporočilih se smeškom raje izognimo, da kateri od njih ne pripelje do neprijetnih zagat. :)

6. Ne piši tako, kot govoriš

Pri pisanju je pomembno upoštevati slovnična in pravopisna pravila. Zapisovanje besed tako, kot jih izgovarjamo (morda celo v narečjih), je sicer lahko simpatična popestritev sporočila, vseeno pa use tut ne paše u mejl, ane?

7. Pred odgovorom na ostro sporočilo nekajkrat globoko vdihnimo

Včasih se med komunikacijo razburimo, zato je bolje, da odgovor za nekaj časa odložimo, se umirimo, sporočilo še enkrat dobro preberemo in šele nato odgovorimo.

8. Ažurnost ali preudarnost?

Velika prednost današnje spletne komunikacije je hitra odzivnost, kljub vsemu pa je včasih dobro, da si za odgovor vzamemo nekoliko več časa.

9. NE UPORABLJAJMO VELIKIH TISKANIH ČRK

Spletni bonton pravi, da uporaba velikih tiskanih črk pomeni kričanje. Če kričanje ni naš namen, namesto velikih črk uporabimo krepko ali podčrtano pisavo.

10. Ne posredujmo verižnih pisem in neželene pošte

Verižna pisma gredo večini izmed nas krepko na živce. Raje se jim izognimo in srečo poiščimo sami - brez pomoči elektronske komunikacije.
 

Torej: Keep calm and follow the netiquette! :)

P.S. Smo katerega od pomembnih pravil spletnega bontona izpustili, ali pa se morda s katerim od teh ne strinjate? Zapišite v komentar!

Podobni članki

17. November 2017
Slovnica
2 MIN
40
pogled
Povabil jo je sam, vendar je je hitro imel vrh glave. Ste se pri drugem stavku morda zamislili in se vprašali, ali bi ga tudi sami...
24. Junij 2021
Za podjetja
5 MIN
25
pogled
Bodimo iskreni – tako kot mi ne zaupamo vsem, tudi vi ne zaupate vsem. Morda navsezadnje v tem trenutku ne zaupate niti nam! In mo...